Belt u al via VoIP?
Een telefooncentrale in een bedrijf staat tussen de mensen die bellen naar de telefoonnummers van het bedrijf die gekoppeld zijn aan de centrale en de mensen in het bedrijf met hun telefoontoestellen. De telefooncentrale is hierbij de intelligente machine die zorgt voor de mogelijkheden om mensen in de wacht te zetten, door te verbinden, voicemails in te schakelen, etc.
De traditionele telefooncentrale is een fysieke kast die ergens in het bedrijf hangt en die gebruik maakt van een aantal telefoonlijnen via welke het telefoonverkeer naar buiten gaat en ook binnenkomt. De telefoontoestellen zijn via het telefoonnetwerk dat door het bedrijfspand is aangelegd verbonden met de centrale. Het aantal gelijktijdige gesprekken wat kan worden gevoerd is bepaald door het aantal telefoonlijnen dat u afneemt.
Bij een telefooncentrale in de Cloud is geen sprake meer van een fysieke kast die ergens in het bedrijf staat maar van software op een server waarop de voor uw bedrijf specifieke functies zijn gedefinieerd. De software draait in een omgeving van krachtige, goed beveiligde, redundant uitgevoerde servers in verschillende datacenters. De VoIP telefoons op uw locatie worden via de internet verbinding aangestuurd. Het aantal gelijktijdige gesprekken wat kan worden gevoerd is bepaald door de bandbreedte van de internetverbinding.
Onze gerelateerde diensten
Wat is er mogelijk?
Het is natuurlijk logisch dat bellen mogelijk is, maar dit kan er ook nog allemaal.
- Koppelen van het vaste telefoonnummer aan een SIM-kaart. Ideaal voor gebieden met slecht internet.
- Gebruik een mobiele App om met het vaste nummer te bellen via uw mobiele telefoon.
- Koppeling met vele CRM pakketten waaronder MS outlook, Exact, AFAS, Salesforce, etc.
- Koppeling leggen met uw bestaande centrale dankzij een trunk.
Voordelen
Een online telefooncentrale heeft diverse voordelen.
- Zowel dataverkeer als het telefonie verkeer loopt via hetzelfde netwerk.
- Het toevoegen van werkplekken is net zo eenvoudig als het toevoegen van een computer in uw netwerk.
- Het maakt niet uit waar een VoIP-toestel op internet wordt aangesloten, het gedraagt zich hetzelfde.
- Bespaar op uw infrastructuur, doordat er geen onderhoud meer gedaan hoeft te worden aan een fysieke centrale.
- Profiteer van de laatste technische mogelijkheden en nieuwste standaarden.